Sistem de mesagerie electronica

Success Story Piritex S.A.

Sistem de mesagerie electronica

 

Profil client

Clientul este unul dintre liderii de piata in distributia de materiale pentru decoratiuni interioare si retail din Romania.
Cu un lant de magazine retail in intreaga tara si detinand mai multe depozite regionale, clientul avea nevoie de un sistem de mesagerie electronic fiabil, cu caracteristici de colaborare intre utilizatori si usor accesibil utilizatorilor mobili.

Definirea problemei

Clientul folosea anterior o solutie de e-mail gratuita, fara optiuni de colaborare si accesul dorit pentru utilizatorii mobili ce foloseau telefoane inteligente.

Desi clientul implementase in sediul central o solutie de tip MS ADS, solutia de e-mail nu fusese integrata cu aceasta.

Solutia de e-mail existenta, bazata pe software gratuit, nu beneficia de suport din partea dezvoltatorilor, ceea ce ducea la perioade lungi de nefunctionare, ori de cate ori se ivea o problema.

Clientul avea nevoie de o solutie pentru a elimina deficientele solutiei existente:

  • Supraincarcarea echipei de suport IT cu operatiuni privind gestionarea autentificarii utilizatorilor
  • Lipsa unui catalog global cu informatii despre utilizatori
  • Lipsa unui calendar partajat

 

Cerintele clientului si solutia

Solutia aleasa trebuia sa indeplineasca urmatoarele cerinte:

  • Autentificare e-mail integrata cu AD-ul
  • Existenta unui catalog global cu informatii despre utilizatori
  • Acces usor si intuitiv la e-mail folosind POP3, IMAP, webmail – si cea mai buna utilizare a setarilor din cadrul MS Outlook
  • Acces usor la e-mail pentru utilizatorii mobili ce foloseau laptop-uri si telefoane inteligente
  • Posibilitatea de a utiliza terminale BlackBerry
  • Nu in ultimul rand, suportul tehnic al dezvoltatorului

Solutia noastra, care acopera toate cerintele clientului, a implementat un sistem de mesagerie electronica  bazat pe MS Exchange 2007 combinat cu software-ul profesional Blackberry.

Provocari

Ca la orice proiect de acest gen, au existat componente cu complexitate mai ridicata:

    • Pregatirea AD pentru integrarea cu mediul MS Exchange. Operarea MS Exchange 2007 necesita existenta unui mediu MS ADS functional si sanatos inca de la implementarea MS.
    • In faza de pregatire a serverului, am realizat ca avem de aface cu un mediu care continea erori de replicare ADS intre controller-ele de domeniu. Deci, prima noastra sarcina a fost de a simplifica infrastructura AD si de a depana sincronizarea dintre controller-ele de domeniu.
    • Pregatirea migrarii casutelor de e-mail si a utilizatorilor pe noul server de e-mail. Odata integrata solutia de e-mail veche in AD, au fost diferente intre conturile de e-mail existente si utilizatorii AD, probleme care au trebuit rezolvate inainte de inceperea migrarii.
    • Migrarea continutului casutelor de e-mail pe noul server de e-mail. Aceasta operatiune a fost efectuata intr-o singura etapa. Timpul de transfer al datelor a necesitat o atentie speciala, avand in vedere fereastra de mentenanta clara stabilita cu clientul.

 

Concluzii

Migrarea la noua solutie de mesagerie a PIRITEX SA a imbunatatit disponibilitatea de ansamblu a e-mail-ului si a permis o mai buna colaborare intre utilizatorii mobili.

Pe tine cum te putem ajuta?

Hai sa vorbim, nu costa nimic!